I. Opšte odredbe

a) Ovim uslovima (u daljem tekstu: „Uslovi“) uređuju se sve ponude, usluge i ugovorni odnosi između ITC-Kontrol d.o.o. i Korisnika, osim ako nije drugačije pisanim putem dogovoreno ili ako nisu u suprotnosti sa:

  1. propisima koji se primenjuju na usluge obavljene za račun državnih organa, institucija ili drugih javnih tela, ili
  2. obaveznim odredbama važećih zakona.

b) ITC-Kontrol d.o.o. pruža usluge pravnim i fizičkim licima (privatnim, javnim ili državnim), na osnovu izdatih instrukcija ili naloga (u daljem tekstu: „Korisnik“).

c) Niko osim Korisnika nema pravo da izdaje uputstva u vezi sa obimom usluga ili izdavanjem izveštaja i sertifikata („Isprave o usaglašenosti“), osim ako ITC-Kontrol d.o.o. ne primi pisano ovlašćenje od Korisnika. Korisnik neopozivo ovlašćuje ITC-Kontrol d.o.o. da Isprave o usaglašenosti dostavi trećim stranama ukoliko to proizilazi iz datih instrukcija, okolnosti, poslovnih običaja ili uobičajene prakse

II. Poverljivost

Obe strane su dužne da čuvaju poverljivost svih informacija do kojih dođu tokom saradnje, kao i da obezbede da zaposleni ne otkrivaju poverljive podatke trećim licima bez prethodne pisane saglasnosti druge strane. Poverljive informacije se mogu koristiti isključivo u svrhu realizacije ugovornih obaveza.

III. Sukob interesa

ITC-Kontrol d.o.o. i Korisnik su obavezni da posluju u skladu sa zakonom i najvišim etičkim standardima, te da preduzimaju sve mere kako bi se izbegle situacije koje mogu dovesti do sukoba interesa.
Sukob interesa postoji kada se interesi bilo koje strane sukobe sa ličnim interesima zaposlenih, njihovih bliskih srodnika ili osoba sa kojima imaju značajne privatne ili poslovne odnose. Takve situacije moraju se izbegavati kako bi se obezbedilo objektivno donošenje odluka.

IV. Obaveze Korisnika

Korisnik se obavezuje da:

  • omogući predstavnicima ITC-Kontrol d.o.o. nesmetan pristup lokacijama gde se usluga sprovodi i otkloni eventualne prepreke,
  • obezbedi sve neophodne mere bezbednosti i zaštite tokom izvršenja usluge, nezavisno od procene ITC-Kontrol d.o.o,
  • blagovremeno obavesti o svim poznatim rizicima i opasnostima u vezi sa uzorcima, ispitivanjima ili lokacijom (npr. radijacija, toksične materije, eksplozivne supstance, zagađenje),
  • najmanje 48 sati pre planirane intervencije dostavi sve potrebne dokumente i instrukcije,
  • obezbedi, ukoliko je neophodno, odgovarajuću opremu i ljudstvo,
  • u potpunosti izvrši svoje obaveze prema trećim licima koje proističu iz ugovora ili zakona.

V. Pružanje usluga

a) Ukoliko ITC-Kontrol d.o.o. ne može da izvrši uslugu zbog okolnosti van svoje kontrole (uključujući neispunjenje obaveza Korisnika), zadržava pravo naplate:

  1. nastalih nepovratnih troškova i
  2. dela ugovorene cene srazmerno izvršenoj usluzi.

b) Ako nije drugačije naznačeno na fakturi, Korisnik je obavezan da plati naknade najkasnije u roku od 30 dana od njenog izdavanja („Datum dospeća“). U slučaju kašnjenja, obračunava se zatezna kamata od 1,5% mesečno (ili drugačija stopa navedena na fakturi).

c) Korisnik nema pravo da zadrži ili umanji iznos fakture zbog eventualnih sporova, prigovora ili kompenzacija.

d) Ako naknade nisu prethodno dogovorene, primenjivaće se važeći cenovnik ITC-Kontrol d.o.o, a pripadajuće poreze snosi Korisnik.

e) ITC-Kontrol d.o.o. može pokrenuti sudski postupak naplate pred bilo kojim nadležnim sudom.

f) Sve troškove naplate (uključujući advokatske i druge prateće) snosi Korisnik.

g) U slučaju nepredviđenih okolnosti koje izazovu dodatne troškove, ITC-Kontrol d.o.o. zadržava pravo naplate dodatnih naknada.

 

VI. Naknade i plaćanje

6.1 Podnošenje zahteva za ponudu
Potencijalni klijent usluge sertifikacije podnosi pisani zahtev za ponudu u kojem navodi podatke o proizvodu koji je predmet sertifikacije, modul/postupak ocenjivanja usaglašenosti kao i referentni dokument (pravilnik/standard) po kojem želi da njegov proizvod bude sertifikovan kao i svoj status u odnosu na proizvod koji je predmet sertifikacije (proizvođač, uvoznik, zastupnik) .
Pre podnošenja zahteva za ponudu potencijani klijent se može informisati o postupku sertifikacije u direktnom kontaktu sa odgovornim licima u ITC-KONTROL d.o.o.

6.2 Preispitivanje zahteva za ponudu
Odgovorna lica u ITC-KONTROL d.o.o. vrše preispitivanje zahteva za ponudu sa aspekta da li je jasno definisan predmet i područje tražene sertifikacije, da li su informacije o klijentu i proizvodu dovoljne za izradu ponude, da li je ITC-KONTROL d.o.o. kompetentan da sprovede zahtevanu sertifikaciju, da li su raspoloživi resursi za vrednovanje, da li je potrebno angažovanje podugovarača, da li postoje razlike u razumevanju između podnosioca zahteva za ponudu i ITC-KONTROL d.o.o. i da li su sve poznate razlike u razumevanju između podnosioca zahteva za ponudu i ITC-KONTROL d.o.o. razrešene.
Ukoliko zahtev potencijalnog klijenta nije dovoljno jasan i/ili ne sadrži dovoljno informacija, ITC-KONTROL d.o.o. će stupiti u kontakt sa podnosiocem zahteva za ponudu radi dobijanja neophodnih podataka.
U slučaju da se preispitivanjem utvrdi da ITC-KONTROL d.o.o. nije kompetentan za sprovođenje zahtevane sertifikacije i/ili da nisu raspoloživi resursi za sprovođenje sertifikacije, ITC-KONTROL d.o.o. će pisanim putem obavestiti o tome podnosioca zahteva za ponudu uz navođenje razloga za nemogućnost izdavanja ponude. U suprotnom ITC-KONTROL d.o.o. sastavlja ponudu.

6.3 Ponuda
Nakon što je preispitivanjem zahteva za ponudu zaključeno da je ITC-KONTROL d.o.o. kompetentan za sprovođenje zahtevane sertifikacije i da su resursi za sprovođenje sertifikacije raspoloživi, ITC-KONTROL d.o.o. sastavlja ponudu koja se dostavlja klijentu na saglasnost. Ponuda se dostavlja podnosiocu zahteva za ponudu zajedno sa Pravilima sertifikacije proizvoda. Podnosilac zahteva za ponudu može dostaviti saglasnost na ponudu pisanim ili usmenim putem.
Ukoliko podnosilac zahteva za ponudu prihvati ponudu, sklapa se sporazum o sertifikaciji. U slučaju da je ponuda prosleđena klijentu sa kojim ITC-KONTROL d.o.o. već ima sklopljen sporazum o sertifikaciji koji je važeći, nakon prihvatanja ponude, klijent je u obavezi da postupi u skladu sa važećim sporazumom i da dostavi popunjen zahtev za sertifikaciju.
Ukoliko podnosilac zahteva za ponudu ima primedbe na predloženu ponudu i ukoliko nadležno osoblje u ITC-KONTROL d.o.o. oceni da ima osnova za izmenu ponude, izvršiće se korekcija ponude.

6.4 Sporazum o sertifikaciji
Nakon prihvatanja ponude ITC-KONTROL d.o.o. i klijent sklapaju sporazum o sertifikaciji u kome su navedeni prava i obaveze strana ITC-KONTROL d.o.o. i klijenta i druga pitanja vezana za sertifikaciju.
Nakon potpisivanja sporazuma o sertifikaciji, klijent je dužan da dostavi popunjen zahtev za sertifikaciju zajedno sa dokumentima koji se zahtevom traže.

6.5 Podnošenje prijave za sertifikaciju
U slučaju prihvaćene ponude i postojanja potpisanog sporazuma o sertifikaciji, klijent podnosi pisani zahtev za sertifikaciju na formalizovanom obrascu i dostavlja dokumentaciju koja se zahtevom zahteva. Obrazac zahteva za sertifikaciju se može preuzeti sa sajta www.itckontrol.rs ili mu se isti, na zahtev, dostavlja.
Ukoliko klijent ima nedoumice oko popunjavanja zahteva za sertifikaciju može se obratiti ITC-KONTROL d.o.o. radi dobijanja potrebnih razjašnjenja.

6.6 Preispitivanje prijave za sertifikaciju
Pristigli zahteva za sertifikaciju se preispituje od strane nadležnog osoblja ITC-KONTROL d.o.o. sa ciljem da se utvrdi da li je zahtev u saglasnosti sa prihvaćenom ponudom, da li su dostavljeni svi podaci/informacije i dokumentacija koja se zahtevom tražila i da li su informacije o klijentu i proizvodu dovoljne za sprovođenje sertifikacije.
Ukoliko se preispitivanjem utvrdi da je potrebna dopuna zahteva/dokumentacije koja se dostavlja uz zahtev ITC-KONTROL d.o.o. će pisanim putem zahteva od klijenta dopunu zahteva. Kada klijent dostavi zahtevane dopune vrši se, takođe, njihova obrada i preispitivanje. Postupak se sprovodi sve dok se ne dobije dovoljno informacija da se može preći na sprovođenje sertifikacije. Ukoliko klijent ne odgovori na zatraženu dopunu zahteva za sertifikaciju smatra se da je odustao od prijave za sertifikaciju.
Ukoliko se preispitivanjem ustanovi da su se stekli uslovi za sprovođenje sertifikacije započinje se sa realizacijom procesa sertifikacije.

6.7 Priprema za vrednovanje
U fazi pripreme za vrednovanje ITC-KONTROL d.o.o. vrši planiranje vrednovanja tj utvrđuje koje aktivnosti vrednovanja treba realizovati, sa kojim resursima i prema kojim zahtevima. Plan aktivnosti vrednovanja zavisi od modula/postupka ocenjivanja usaglašenosti koji se realizuje.
Za poslove vrednovanja ITC-KONTROL d.o.o. imenuje tim za vrednovanje. Tim za vrednovanje je sastavljen od kontrolora, a u zavisnosti od modula/postupka ocenjivanja usaglašenosti u timu se imenuje i proveravač.
U fazi pripreme za vrednovanje tim za vrednovanje ostvaruje kontakt sa klijentom u cilju dostavljanja uzoraka za kontrolisanje odnosno dogovora oko pripreme uslova za kontrolisanje na privremenoj lokaciji i/ili dogovora oko realizacije ocene sistema kvaliteta.

6.8 Vrednovanje
Tim za vrednovanje sprovodi vrednovanje prema internim uputstvima i proceduri, a u cilju ocene da li proizvod koji je predmet sertifikacije usaglašen sa zahtevima za sertifikaciju.
Ukoliko se tokom vrednovanja utvrde neusaglašenosti (neispunjenje zahteva za proizvod uključujući i zahteve kao što su oni za sistem menadžmenta kvalitetom u okviru kojeg se izrađuje proizvod) iste se evidentiraju u ITC.ST 4.144 Izveštaj o neusaglašenostima i saopštavaju klijentu. Klijent je u obavezi da se izjasni da li želi da nastavi proces sertifikacije. Ukoliko klijent želi da nastavi proces sertifikacije potrebno je da propiše mere za otklanjanje utvrđene neusaglađenosti/utvrđenih neusaglašenosti i dostavi ITC-KONTROL d.o.o. na saglasnost. Rok za dostavljanje predloga mera je najvše 5 radnih dana. Ukoliko tim za vrednovanje nije saglasan sa predloženim merama, klijent je u obavezi da dostavi novi predlog mera. Rok za dostavljanje novog predloga mera je najviše 2 radna dana. Nakon dobijanja saglasnosti od tima za vrednovanje klijent je u obavezi da preduzme mere u dogovorenom roku koji po pravilu nije duži od 3 meseca i dostavi dokaze/informaciju o preduzetim merama ITC-KONTROL d.o.o. U zavisnosti od utvrđenih neusaglašenosti i propisanih mera ITC-KONTROL d.o.o, će saopštiti klijentu informaciju u vezi sa dodatnim zadacima vrednovanja koji su potrebni da bi se verifikovalo da su neusaglašenosti otklonjene. Ako se klijent saglasi sa završetkom dodatnih zadataka vrednovanja, onda se proces vrednovanja ponavlja kako bi se završili dodatni zadaci vrednovanja.
Rezultati vrednovanja kao i rezultati dodatnog vrednovanja se prikazuju u izveštaju o vrednovanju. Izveštaj o vrednovanju se dostavlja klijentu.

6.9 Preispitivanje i odlučivanje o sertifikaciji
Preispitivanje i odlučivanje o sertifikaciji se realizuje od strane nadležnog osoblja (sertifikatora). U preispitivanju i odlučivanju učestvuje osoblje koje nije bilo uključeno u postupak vrednovanja i koje nije u sukobu interesa koji može da dovede u pitanje nepistrasnost u odlučivanju.
Sertifikator vrši preispitivanje svih informacija i rezultata u vezi sa vrednovanjem i na bazi istih donosi odluku o sertifikaciji. Ukoliko utvrdi da predmet ispunjava sve zahteve za sertifikaciju doneće odluku o dodeli sertifikacije. U suprotnom će doneti odluku o nedodeli sertifikacije. U slučaju donošenja odluke o nedodeli sertifikacije sertifikator obavezno daje obrazloženje o nedodeli.
Klijent ima pravo žalbe na donetu odluku o sertifikaciji.

6.10 Izdavanje dokumentacije i znaka sertifikacije
Nakon donete odluke o dodeli sertifikacije i ispunjenja obaveza od strane klijenta definisanih u Sporazumu o sertifikaciji ITC-KONTROL d.o.o. izdaje klijentu sertifikat.

6.11 Registar sertifikovanih proizvoda
ITC-KONTROL d.o.o. održava informacije o sertifikovanim proizvodima.
Informacije o sertifikovanim proizvodima se dostavljaju na zahtev zainteresovane strane uz puno poštovanje zakona i propisa, preuzetih obaveza u Sporazumu o sertifikaciji i zaštite poverljivih podataka klijenta.

6.12 Korišćenje sertifikata i znaka usaglašenosti
Zajedno sa sertifikatom klijentu se dostavlja znak sertifikacije i pravila za pozivanje na sertifikaciju i korišćenje znaka.

VII. Prestanak ili obustava usluga

ITC-Kontrol d.o.o. može odmah i bez odgovornosti obustaviti ili raskinuti pružanje usluga u sledećim slučajevima:

  • ako Korisnik obustavi plaćanja, uđe u postupak bankrota, stečaja, likvidacije ili prestane sa radom,
  • ako Korisnik ne ispuni ugovorne obaveze, a ne otkloni propuste u roku od 15 dana od pisane opomene.

VIII. Obeštećenje i odgovornost

a) Obeštećenje – Korisnik se obavezuje da nadoknadi štetu i oslobodi od odgovornosti ITC-Kontrol d.o.o, njegove zaposlene, rukovodioce i saradnike od svih zahteva trećih lica (stvarnih ili potencijalnih) za gubitke, štete ili troškove koji nastanu u vezi sa izvršenjem ili neizvršenjem usluga.

b) Ograničenje odgovornosti

  1. ITC-Kontrol d.o.o. ne odgovara za kašnjenja ili neizvršenje usluga uzrokovano okolnostima van njegove kontrole.
  2. ITC-Kontrol d.o.o. ne deluje kao osiguravač niti garant.
  3. Isprave o usaglašenosti izdaju se isključivo na osnovu podataka i uzoraka dobijenih od Korisnika i namenjene su isključivo Korisniku. ITC-Kontrol d.o.o. ne snosi odgovornost za postupke preduzete ili propuštene na osnovu tih isprava, niti za netačne rezultate proizašle iz nepotpunih ili netačnih informacija dostavljenih od strane Korisnika.
  4. Maksimalna odgovornost ITC-Kontrol d.o.o. ograničena je na iznos jednak petostrukoj vrednosti plaćene usluge ili na 5.000 EUR (u dinarskoj protivvrednosti), zavisno od toga koji iznos je manji, osim ako ugovorom sa klijentom nije drugačije utvrđeno. Kompanija poseduje polisu osiguranja od odgovornosti za štetu nastalu obavljanjem registrovane delatnosti.
  5. Svaka žalba mora biti dostavljena u pisanom obliku u roku od 30 dana od saznanja za osnov žalbe, a najkasnije u roku od godinu dana od datuma pružanja usluge.
  6. ITC-Kontrol d.o.o. ne odgovara za posredne ili posledične gubitke (npr. gubitak profita, ugleda, poslovnih prilika ili troškove povlačenja proizvoda).

IX. Rešavanje sporova i merodavno pravo

Svi sporovi koji nastanu u vezi sa ovim Uslugama rešavaju se primenom prava Republike Srbije. U nedostatku drugačijeg dogovora, sporovi će se rešavati arbitražom pred Međunarodnom trgovinskom komorom u skladu sa njenim pravilima.

X. Završne odredbe

a) Korišćenje imena ili zaštićenih oznaka ITC-Kontrol d.o.o. u komercijalne svrhe nije dozvoljeno bez prethodne pisane saglasnosti.
b) Tokom trajanja ugovornog odnosa i godinu dana nakon njegovog isteka, Korisnik se obavezuje da neće nuditi zaposlenima ITC-Kontrol d.o.o. zaposlenje ili ih na drugi način vrbovati.
c) Nevaženje pojedinih odredbi ovih Uslova ne utiče na primenljivost preostalih odredbi.